…een Vlaamse Hollywoodvrouw? Vreemd genoeg denk ik dat dit toch wel de ambitie is van vele tieners die zijn opgegroeid met de glitter en glamour dat het verre Californ-i-a te bieden heeft. Hollywood, een stad waar de sterren door de straten paraderen in plaats van te schitteren aan de hemel. Een plek waar status en rijkdom belangrijk zijn (je kan er zelfs bekend worden door gewoon rijk te zijn…nu ja, een sextape kan ook wel helpen). We hebben allemaal dat beeld over Hollywood, de plaats waar je dromen uitkomen. Nu is er eindelijk een realityserie gemaakt over hoe het leven er werkelijk aan toegaat in Hollywood… Toch?

Vier Vlaamse Vrouwen hebben het helemaal gemaakt in Hollywood! Ze hebben zich aangepast aan hun nieuwe omgeving en spelen mooi samen met de inboorlingen. Integratieproces: geslaagd! Laat mij de vier dames eventjes voorstellen.

Nora is een…nou ja ik weet niet precies wat ze is, maar ze wordt allezins voorgesteld als een kunstenares. Hoewel er nog maar twee afleveringen zijn uitgezonden, is haar paaldansact het enige “artistieke” wat ik haar heb zien doen. Haar man kreeg tranen in zijn ogen van geluk (i hope).

Astrid is een jongedame getrouwd met een oude heer, die nogal goed boert. Komt dit verhaaltje u bekend voor? U bent toch fout, want Astrid houdt echt erg veel “van haren John”. Astrid houdt wel van meer dingen erg veel. Vooral van haar Quentin Tarantino Kill Bill Mobile. Het gaat hier over een auto, just so you know. Ze lijkt ook erg veel mensen uit de showbizz te kennen, hoewel we haar nog niet echt een praatje hebben zien maken met dergelijke lui.

De twee andere dames, Linda en Greet, lijken me iets bescheidener. Over hen zijn we nog niet veel te weten gekomen. Of misschien toch wel, ze vallen gewoon minder op.

Hoedanook, Vlaamse meisjes, rep u allen naar Hollywood! Het is daar blijkbaar echt the place to be! Als ik later groot word, weet ik precies wat ik wil worden: een Vlaamse Hollywoodvrouw! Het is blijkbaar een nieuw, soort beroep. Wie had dat gedacht zeg!

Update: ondertussen ben ik grote fan van Astrid en John!