Aangezien ik vaak met een liedje in mijn hoofd zit en dat dan ook 20 keer per dag moet beluisteren, besloot ik om sporadisch één van die liedjes op mijn blog te zetten. Gewoon, een shout out voor dat nummer.

Deze week zit ik al heel de tijd in mijn hoofd met “Absolutely” van Nine Days. Ik zag het onlangs op TMF en vroeg me af waarom ik het liedje nog niet in mijn playlist had staan. Dit nummer werd uitgebracht in 2000 en is een typisch voorbeeld van de vrolijke poprock muziek uit de laten jaren 90- begin 2000. Een sound die je deze dagen niet meer te horen krijgt, tot mijn grote spijt.

Als ik dit liedje hoor moet ik altijd denken aan een of andere late-nineties-teen-movie zoals American Pie of iets romantischer: 10 things i hate about you. Hoewel de tekst niet meteen vrolijk is (pre-emo?), is de muziek wel luchtig en aanstekelijk. Waarom is dit muziekgenre verdwenen? Soms wou ik toch dat ik een tiener was geweest in de jaren 90. Als iemand een nieuw groepje kent die soortgelijke muziek maakt, let me know!