“Ah kijk, True Blood, dat is over die vampieren. Dat is goed zenne” vertelde een gepensioneerd man tegen zijn vriend. “Dat is nu op Canvas, ons Jeanne kijkt er ook altijd naar” vervolgde hij. Deze uitspraak, die ik stiekem heb staan afsluiteren in de Fnac, deed me toch wel even perplex staan. Even dacht ik dat ik in Benidorm Bastards was terecht gekomen, maar die hadden voor een meer voor de hand liggende grap gekozen (True Blood is nog niet zo bekend in onze streken) denk ik.

Zijn onze senioren nu ook al gebeten door het vampierenvirus? Dat de vampierenseries een hype zijn, moet ik u niet vertellen. Toch dacht ik dat de doelgroep beperkt bleef tussen 14 (Twilight) en pakweg 35 (True Blood) jaar. Om een bejaard man hier zo’n lovende uitspraak over te horen doen, verbaasd mij ten zeerste. Misschien trekt de eeuwige jeugd hen wel aan? Of misschien het feit dat vampieren reeds zo lang bestaan dat ook zij met dit fenomeen zijn opgegroeid?
Wie zal het zeggen, mij deed het alvast even grinniken.