Het gaat er in mijn hoofd hevig aan toe tussen twee nummers waar ik momenteel behoorlijk dol van ben. Een winnaar kan ik niet aanduiden, dus ik houd het op een gelijkstand. Deze week krijg ik het nummer “Freaky like me” van Madcon ft. Ameerah en “Hey baby” van Pitbull ft. T-Pain maar niet uit mijn hoofd. U zult het misschien geen goede nummers vinden, u zal ze misschien niet origineel vinden en u zal zich misschien storen aan de door de computer vervormde stemmen. Toch krijg ik beide nummers maar niet uit mijn hoofd.

Madcon bestaat uit 2 Noorse artiesten, die wereldwijd doorbraken met de hitsingle “Beggin”. Zowel met “Beggin” als met de daaropvolgende single “Liar”, voegde ze een soort van jazz/soul vibe aan hun nummers, wat zorgde voor een originele toets aan het hedendaagse R&B genre. Met hun nieuwe single, “Freaky like me”, passen ze zich zoals zovelen in de R&B en popwereld aan, aan de nieuwe technieken die beschikbaar zijn. Computerstemmen kunnen soms heel irritant zijn in nummers, maar hier valt het niet zo op dus het stoort me ook helemaal niet. Ik vind het persoonlijk een erg zomers liedje, met een freaky kantje. Voor dit nummer besloten de twee heren van Madcon trouwens om samen te werken met Ameerah, ofwel Astrid. Deze jonge deerne zullen sommige onder ons nog kennen van de Belgische Idool (2003). Anderen zullen geen flauw idee hebben over wie ik het heb (geen vrees, ik herken ze ook niet meer).

Van dit nieuwe Pitbull nummer bestaat er nog geen videoclip, maar ik denk dat Pitbullkenners de toekomstige clip wel ongeveer kunnen voorstellen. De “oeh baby baby” herkent u misschien van het Salt-n-Pepa nummer “Push it”. Het is dan ook niet de eerste keer dat Pitbull bekende beats of teksten “herbenut”. Er zit nog een beat in die mij bekend voorkomt, maar die ik niet meteen kan plaatsen. Al bij al vind ik dit een uitstekend feestnummer. Pitbull weet wat de mensen willen horen en dit lied zal binnekort waarschijnlijk weer knallen door de boxen van uw plaatselijke discotheek.

A little less culture, a little more pop.