Ik had de videoclip nog niet gezien toen ik het nummer voor de eerste keer hoorde, maar automatisch had ik mij er al sneeuwbeelden bij voorgesteld. Sneeuw vind ik persoonlijk nooit leuk, behalve als je binnen zit en de sneeuwvlokjes vanuit je raam ziet neerdwarrelen. “I’m coming home”  is de perfecte soundtrack voor dit scenario.

Ken je dat ene stuk uit een liedje dat je keer op keer moet beluisteren? Dat stuk waarvoor je speciaal terugspoelt als je het hebt gemist doordat je aandacht werd verstoord? Zo’n stuk heb ik ook in “I’m coming home” van Dirty Money ft. Skylar Grey. Mijn must-hear-it-untill-it-gets-old stuk is het begin van het nummer. Dit wordt gezongen door Skylar Grey en ondersteund door een zachte, maar doordringende pianobegeleiding. Wanneer Diddy begint te zingen moet ik altijd even slikken, omdat de overgang van de prachtige intro naar het eerste couplet net iets te abrupt gebeurt. Na enkele seconden ben ik al gewend aan de transformatie van het lied en kan ik terug genieten van dit buitengewone sterke nummer. 

“Let the rain wash away all the pain of yesterday, I know my Kingdom awaits and they’ve forgiven my mistakes”