Normaal gezien schrijf ik enkel iets over de eerste aflevering van een TV-serie, maar voor een keer maak ik een uitzondering en schrijf ik over de laatste. Niet zomaar de laatste aflevering van een seizoen, maar de allerlaatste aflevering…ooit. Ik ken niet veel mensen die naar de geweldige Britse serie Trinity keken, maar ik was een trouwe fan.

Zulk spannende en mysterieuze serie had ik toch nooit eerder gezien. Duistere geheimen, intrigerende verwikkelingen, sinistere plannen, raadselachtige complotten, maar ook enkele wervelende romances spelen zich af achter de muren van een hoog aangeschreven (fictieve weliswaar) Britse universiteit: Trinity College.

Deze universiteit, waar mensen nog makkelijk worden geclassificieerd volgens klasse en rijkdom, heeft een elitaire jongensclub: The Dandelion Club. De fils à papa van deze club hebben veel geld en veel macht, iets waar de nieuwe directrice zo snel mogelijk een einde aan wil maken. Dit is echter niet zo eenvoudig zo blijkt, aangezien de Club veel meer voorstelt dan slechts een snobistisch mannenhol.

De decaan van de school en zijn trouwe dienaar Dr. Cooper werken mee aan een groots, geheim project waar enkele studenten als proefkonijn voor werden gebruikt en jammerlijk zijn gesneuveld in het proces. De twee heren krijgen bevelen van hogerhand, van een mysterieuze vrouwenstem waarvan we het gezicht nooit te zien krijgen. Ze eindigt haar bevelen wel altijd met dezelfde woorden: “Guard the project, protect the Dandelion Club.” Wat het project precies inhoudt blijft een raadsel.

Ondertussen zijn er natuurlijk nog de studenten die het al zwaar genoeg hebben aan deze exclusieve universiteit en ook nog met de gewone problemen van hun jonge leven te kampen hebben. Zo is er de assertieve Charlotte Arc, wiens vader ooit ook op de universiteit zat en waar veel mysterie rond lijkt te bestaan. Hoewel zij aanvankelijk de Dandelion Club haat, wordt ze uiteindelijk verliefd op de voorzitter van de Club, Dorian. Deze jongen heeft meer te maken met het hele geheime project dan hij zelf weet. Eerlijk gezegd weet de kijker het ook niet goed.

Dit is nu net mijn hele punt. Deze serie zat zo goed en spannend in elkaar en had zoveel geheimen die nog moesten onthuld worden, maar dit is nooit gebeurd. Na seizoen 1 werd er besloten om geen vervolg te maken, wat ronduit frustrerend werkte bij mij aangezien ik achterbleef met enorm veel onbeantwoorde vragen. Wat is het project? Waarom is de Dandelion Club zo belangrijk? De laatste aflevering eindigde ook met enkele noemenswaardige cliffhangers, waardoor het bijna onmogelijk was om er geen vervolg op te breien. En toch gaat het niet verder. Geen happy endings en geen antwoorden. Toch wil ik iedereen aanraden om de serie alsnog op te sporen, want ook al zal het einde frustrerend werken, aan de andere afleveringen zal u zeker veel plezier beleven. Deze serie verdient alle waardering en ik hoop dat ik dat toch een beetje heb waargemaakt door deze blog.