De Queen of the Outcasts heeft zich weer lekker knus in mijn hoofd genesteld. Ondertussen is het nummer al erg bekend en geliefd bij de meerderheid, maar ik beleef er nog maar recentelijk veel plezier aan. Pink heeft me altijd al weten te bekoren, ook toen ze in een ver verleden r&b-muziek maakte. Toch lijkt me het genre waar haar laatste nummers naartoe neigen, meer bij haar persoonlijkheid te passen. Raise your glass is een lied dat denk ik ongeveer iedereen wel op een bepaald moment in hun leven aanspreekt. Het is niet enkel voor de underdogs, zoals ze bezingt, maar voor al die momenten dat iemand zich, ook al is het maar heel even, een buitenstaander voelt. Haar binnenmondse opmerkingen die vooral dit nummer kenmerken, doen me altijd stiekem glimlachen.

Pink haar down to earth vibe is iets wat volgens mij veel mensen aanspreekt. Hoewel Lady Gaga het ook lijkt op te nemen voor de buitenstaanders, denk ik dat de identificatie met haar wat stroever verloopt aangezien de gewone mens meestal met een broek op straat komt of geen vlees gerelateerde kleren draagt. Lady Gaga haar muziek is wel geweldig, maar ik denk niet dat het de mensen op dezelfde manier aanspreekt als die van Pink.
Maar dit hoeft ook niet natuurlijk.